24 Aralık 2012 Pazartesi

Resimlerim - Pasteller


      Merhaba, "Ceylan Gülhan Ressam" adı altında blog açmışım ama resimlerimden hiç bahsetmemişim...! Başlarsam bitirememekten korktum sanırım.
     
      Resim .... Benim için bir tutku , keyif , bazen ızdırap  ve özlem.... Azıcık karışık yani ,nereden başlayıp ,nasıl bitireceğimi bilememekten korktum...
    
      Sizleri sıkmadan biraz bilgi ,biraz sohbet ve görsellikle süslemek... Tek seferde değil birkaç yazıyla anlatmak isterim. İlk olarak....

      PASTELLER:  Rüya gibi, buğulu bazen romantik ama çalışması bir o kadar da pis bir teknik (fazlaca tozlu).... 




        "Elmalı Natürmot"   (30x40)    İlk pastel çalışmam (birkaç deneme hariç)   Şu elmalara baksanıza,halen mutfağımın baş yapıtı olmaya devam ediyor...




     "Ahırda Yaşam" ( 32x42)  Resim öylesine kağıtla bütünleşmişki , kimse pastel olduğuna inanamıyor... gerçi yayarken parmaklarımda bayağı bir bütünleşmişti...::))  İnce detaylarda zorlanmakla birlikte ,öyle sevimliydi ki zevkle çalıştım.




     " Bebeğim " (32x43)   Kızımın resmi , çektiğim bir fotoğrafından yararlanarak yapmıştım. Portre olduğu için zorlu bir çalışmaydı. Hele ki yapılan kişi  tanıdığınız sevdiğiniz biriyse ,ona benzetememe endişesi, insanı biraz geriyor.Hataları tabiki var ama yinede kızım seviyor ,odasında asılı, buda bana yeter...



     
        "Bahar Dalındaki Arı Kuşları " (28x40)   Kuşları çalışmaktan o kadar keyif aldmki iki tane daha çalıştım...




     " Arı Kuşunun Kahvaltısı"   (28x40)  





    "Arı Kuşu"   (28x40)


     Pasteller şimdilik bu kadar.  Resme yeni başladıysanız, kara kalemden sonra renkli çalışmalarınızı ilk kuru pastelle yapmanızı tavsiye ederim. Renkleri tanımada ,onları kaynaştırmada ve yeni renkler elde etmede size bir hayli yardımcı olacağını düşünüyorum...

     Renkli kalın.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder